Leiner Laura: Késtél

Ejnye Agatha KÉSTÉL!!! Ba'dum tsssss! Oh, tudom szar poén de nem hagyhattam ki. Hupsz nem olvastátok a csúnya szót! 

 Fullszöveg:

"Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjére hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét. A Késtél a Bexi-sorozat első kötete. "

A Bábel elolvasása után, egyből a Késtél akadt a kezembe. Igen, a KÉSTÉL. Többek között azért, mert a két könyvet egymás után kaptam a kezembe. Mivel azonos íróról van szó, kicsit csalódott voltam abból a szempontból, hogy ez a könyv, kevesebb humort diktált, mint az előbb említett. Nem voltak azok a hangos hahotázások, mint a Bábelnél, amit sajnáltam. De más könyv, más téma. Ennyit a Bábelről.
Laura sikerét szerintem az biztosítja, hogy mindig aktuális tini témákról ír. Szent Johanna Gimi - gimis szerelem, Bábel - fesztivál, Akkor szakítsunk - hát...erről fogalmam sincs, de gondolom a szakítás, Késtél - tehetségkutató, amiből itt nálunk rengeteg van, főleg most, az xfactor ideje alatt (aminek mire ezt olvassátok vége....Szegény Nagy Ricsi, nekem ő volt a fav... Na jó Agatha, vissza a Késtélhez!).
Talán azért szippantott be ez a könyv, mert olyan hitelesen adta elő nekem, milyenek is lehetnek egy tehetségkutató háttérmunkálatai, a sztárság árnyoldalai, a pozitív és negatív kommenteket megélni. Budai Rebekán, alias Bexin keresztül ezt remekül tudta bemutatni és úgy gondolom ez nem mind kitaláció, hanem Leiner Laura biztosan a saját tapasztalatait is bele tudta adni a könyvbe, hogy ő hogyan élte meg a SzJG sikereit, és stb. Valamint tök jó dolognak tartom, hogy a zene, olyan szinten jelen van a sztoriban, hogy többször idézget egyes dalszövegekből így a fejemben, olvasás közben, automatikusan ment a ritmus, a Somebody That I Used To Know olvasása közben.
Számomra pozitívum volt, hogy nem Bexi volt az, aki frissen belecsöppent a sztárvilágba, hanem ő volt a történetben a profi, aki már éli a sztár életet, koncerteket ad, dalszövegeket ír és miegyebet csinál. Ő pottyan bele a tehetségkutató show műsorba a Pop/Rock sztár leszek!-be, Nagy Márk duettpartnereként. Nos, így biztosan nem olvastunk az ilyesfajta műsorokról.
Nagy Márk egy egoista, önimádó srác, aki az én szívembe teljesen belopta magát. A poénok nagyja hozzá kapcsolható, talán ezért is szerettem meg. A folytonos önimádása, a megdöbbenés, mikor tapasztalta, hogy nem olyan a sztárélet, mint amilyennek az adás alatt megismerte, szórakoztató és szerethető. Humorosnak tartom, hogy kicsit úgymond kifigurázza a mai tehetségkutatósokat. Tényleg jó, mi?
Bexi karaktere nagyon szerethetőre sikeredett. A monológjai alapján, érett gondolkozású, nem veszi olyan lazán, de komolyan sem a dolgokat. Tudja mit szabad, mit nem... bár fiúk terén azért maradt az a tipikus tinédzser, de hát ki nem, nem igaz? Szimpatikus volt benne, hogy nem szállt el, nem hagyta hogy irányítsák, egyszerű ember akart lenni, semmi stylist meg hasonlók Az említett monológjainak, elmélkedéseinek köszönhetően kevesebb a párbeszéd, mint pl. a Bábelben és emiatt jön a kevesebb poén, de nem sajnáltam túlságosan. Ez teljesen jó és korrekt volt, pont ennek a szituációnak és könyvnek megfelelő.
A furcsa nevek ebből a sorozatból sem maradhatnak ki. Itt van Körte és Fogd be Aszádék, akik remek karakterek. Míg Körte a megfontoltsága, apaisága, nyers stílusa és humora miatt szerethető, addig Aszádéknak csak a humora, de az is épp elegendő! Nagyokat szórakoztam ezeken a fiúkon.
Kíváncsi vagyok Anti és Geri kibontakozására. Érdekes karaktereknek tűnnek, de mindkettőről keveset tudunk meg. Antiról csak annyit, hogy visszahúzódó és tök jó arc volt Rebekával, Geriről meg csak annyit, hogy otthagyta őt, mikor annak beindult a karrierje. Ami meg is érthető, mert végül is miatta lett sztár, de lehetett volna jobban is reagálni rá. Ennek ellenére a fiú egyáltalán nem elítélendő, ti hogyan viselkedtetek volna ebben a helyzetben? Én magam nem tudnám megmondani.
Kicsit viccesnek tartom Bexi húgának viselkedését Márk irányába, de ő azoknak az embereknek (leginkább lányoknak) a megtestesítője, akik visítva tombolnak egy sztár láttán. Nem igazán tudom, Magyarországon vannak-e ilyenek, de Amerikába rengeteg! Valamint a lány azt is bemutatja nekünk, milyen egy híresség tesójának lenni. A tesóm sztár, igen, nem nagy cucc. De Nagy Márk...áááá!, ez azért kicsit vicces nekem. :)
Laura ismert arról, hogy  legérdekesebb részeknél hagyja abba a sztorit. Nos, ez itt sem volt másként. Mikor már éppen kezdtem örülni, hogy jaj de jó, itt a tehetségkutató vége, BUMMMMMMMM, azt hitted, mi? Minthogyha a könyv ott röhögött volna rajtam. Még most sem tudom eldönteni, hogy az Opál végén akadtam ki jobban vagy ezen. Tényleg. Szent ami szent, hogy rendesen felcsigázta az érdeklődésemet, főleg azzal, hogy kicsit bespoilerezett a második részbe.
Számomra az egyik legnagyobb hiba, hogy nem adott olyan igazán megszerethető fiú karaktert. Hol Márk párti voltam és vártam arra a bizonyos csókra, hol Gerit pártoltam. Nem tudtam igazán állást foglalni és még most is így vagyok vele. Nektek mi a véleményetek? Lettetek "Berk" rajongók? :D

Író: Leiner Laura
Kiadó: Gabo
Cím: Késtél
Sorozat: Bexi
Ár: 2990 Ft
Megjelenés: 2014 október


Ennyi lettem volna mára, kíváncsian várom a véleményeteket az olvasottakról. Holnap a Galaxis őrzőiről érkezek egy cikkel, remélem várjátok! :) 

Ölel Titeket, 
Agatha Hestya
Üzemeltető: Blogger.